5 кл. З.Л. 30.10.2020 Пушкін

 Матеріал до вивчення теми 

О.С.Пушкін . «Казка про мертву царівну і про  сімох богатирів». Система образів. Образ автора

Сказка ложь. Да в ней намек, добрим молодцам урок!

О.С. Пушкін

І.  Актуалізація опорних знань

Виконайте завдання:

5-В кл.:

Код доступу 5652575

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

5-Г кл.:

Код доступу 5691492
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

ІІ.  Робота над новим матеріалом

 Казки дитинства назавжди увійшли в життя О. С. Пушкіна. Дивовижні оповідачки, Орина Родіонівна - нянечка - та Марія Олексіївна - бабуся (мати матері), перелили в душу дитини свою любов до давнього світу казкової мрії.

Ставши дорослою людиною, відчувши в собі талант творця, Олександр Сергійович Пушкін із захопленням працював над створенням власних казок, використовуючи народні сюжети та мотиви, творчо їх переробляючи, наповнюючи новим змістом. Звернувшись до казки, великий поет прагнув показати в ідеальній художній формі своє уявлення про добро і зло, про мрію, про високе й нице, про щирість та підступність, про заздрість і безкорисливість, про любов і ненависть. Адже всі ці поняття з найдавніших часів хвилюють людську душу.

Робота з епіграфом

— Що ж мав на увазі великий Пушкін, написавши слова: «Сказка ложь. Да в ней намек, добрим молодцам урок!»?

На цьому уроці ми спробуємо знайти відповідь на запитання, про які саме «уроки» йшла мова у висловлюванні О. С. Пушкіна. Ми доторкнемося до дивовижного світу «Казки про мертву царівну та сімох богатирів», спробуємо заглибитися у її художній світ, зрозуміти сенс авторського задуму, знайти те, що зближує її з народною казкою, та те нове, що вклав у неї Пушкін. Навчимося виразно читати текст, чітко й обґрунтовано відповідати на запитання, підтверджуючи свої думки авторськими цитатами.

ІІІ.   Робота з підручником

1.  с. 70-77 читати.

2. подивіться відео:


3. усно опрацюйте запитання с. 77-78

ІV. Підбиття підсумків 

—      Чи захотілося вам після дослідження тексту ще раз прочитати казку? Чому?

—      Як ви вважаєте, який урок має винести читач з «Казки про мертву царівну та сімох богатирів» О. С. Пушкіна?

—      Доведіть, що казка Пушкіна близька до народної. Сюжет якої народної казки нагадує вам історія «мертвої» царівни? (Сюжет німецької народної казки Білосніжка та семеро гномів.)

— Чи відомо вам, звідки О. С. Пушкін брав сюжети своїх казок взагалі та «Казки про мертву царівну та сімох богатирів»? (Відомо, що сюжет «Казки про мертву царівну та сімох богатирів», написаної Пушкіним у 1833 році, пов'язаний із записом народної казки «Чарівне дзеркальце», зробленого Олександром Сергійовичем зі слів няні Орини Родіонівни. 

Сюжет про мертву царівну, королівну був дуже популярним у європейському фольклорі. Подібні казки є в народній творчості французів, італійців, німців. Особлива схожість є між казкою Пушкіна та німецькою казкою «Білосніжка і семеро гномів», що увійшла до збірки казок, укладеної братами Грімм.)

V. Домашнє завдання:

1.  с.64-67 повторити

2.  с. 70-77 читати, 

3.  виконайте завдання:

5-В кл.:

Код доступу 1311617

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

5-Г кл.:

Код доступу 8639956

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

2 комментария:

  1. у 18 питанні помилка :видає що правильна відповідь праворуч , а у вірші говориться : ліворуч казку повіда.

    ОтветитьУдалить
  2. Вероніка Анатоліївна .Доброго дня . У нас вчора не відкривалися тести до 21.30, а сьогодні перевстановили на інший комп.і відкрився цей.Я нажимала відповідь -В усній і писемній формі(це підсказала мені мама 24 питання) і Казка "Про золотого півника" це вже всі знають!! Як може таке бути кому доказати. У ішших теж так вибиває у відповідях не ті питання що ми нажимали.

    ОтветитьУдалить