5. кл.З.Л. 21.04.2020 Т.ЯНСОН 3

Матеріал до вивчення теми
Туве Янсон "Капелюх чарівника"
Чарівність художнього свту твору
  Мама» мумі-тролів та її романи із жінками: що ми маємо знати про ...  

 1. Давайте згадаємо наших героїв:


Туве Янсон. «Капелюх Чарівника». Чарівність художнього світу твору
2. Словникова робота:
Слово «троль» у перекладі зі скандинавської мови означає «чаклунство», «чари». Легенди про тролів виникли у Скандинавії.     
Тролі за скандинавськими переказами та легендами великі, страшні, вайликуваті чудовиська. Це злі карлики, велетні, чаклуни, відьми, тобто вся «темна сила», яка часто намагається нашкодити людям.
-       А  Мумі-тролі з казкової країни Туве Янсон схожі на фантастичних і потворних істот зі скандинавського фольклору?

-   Що спільного між стародавніми скандинавськими тролями та світом мешканців долини Мумі-тролів? (Це казкові істоти)
3. Обмін враженнями про прочитане
Ø Чому сім’я мумі – тролів вирушила з друзями до річки?
Ø Як це характеризує сім’ю?
Ø Яку назву дала лодці Мумі – мама, знайдену на березі річки?
Ø Як називається острів на який прибули мандрівники?
Ø Чому Хаттіфнати не чули ні слова з розмови Хемуеля та Снусмумрика?
Ø Навіщо Хаттіфнати залізли до Мумі – сім’ї в намет, в якому вони перечікували грозу?
Ø Чому Хаттіфнати   покинули  острів? 
Ø Як мама запропонувала використати золото, знайдене на острові?

4.  Вікторина   «Кому належать слова?»
1.           « Клянусь своїм хвостом»
2.           «Я побажала б собі очки, як в дерев’яної королеви»
3.          « В мене важко на серці, тому що Снусмумрик пішов!»
4.          « Моя сумка пропала. А мені без неї не обійтись!»
5.          « У мене є план, але він стосується тільки мене одного!»
6.           «Я буду займатися ботанікою!.. Зберу найкращий гербарій на світі»
7.           «Я хочу власну лодку!»
8.           «Це винятковий випадок! Необхідно провести збори!
5.  Інтерактивна вправа «Впізнай героя» 
   Схожий на біленького бегемотика, який встав на задні лапи. Любить справедливість, чесність. Це узагальнений образ всіх дітей, які живуть на світі. 

  Світло – зелененька, міняє колір в залежності від настрою, пухнастенька.      
Любить танцювати і навішувати на себе  різні прикраси.

  Дуже хвилюється, боячись не вгадати, що захочуть на солодке її нові гості в день свого народження і  «скільки  подушок їм потрібно під голову».                                                                                   

  Любить влаштовувати збори і бути на них головою і секретарем.

  Вважає, що «будинок мумі – тролів має бути повним чудових куточків і таємних кімнат, драбин, балконів і веж. Хто ж не захоче жити в такому будинку! 

   Філософствує і не бачить, що іншим приходиться за ним доглядати.

   Вільна істота, він не обтяжує своє життя речами. Хороший товариш. Іде на всю зиму в теплі країни. 

   Жадібний, боягузливий і лінивий. 

   Педантичний вчений – колекціонер. Любить порядок, колекціонує все на світі. Мало що помічає, крім своїх марок і    рослин.

   Холодна з пустими очима, від однієї  її присутності замерзає все навкруги.  

   Маленькі вічні мандрівники, які уособлюють людську холодність.

6. Виконайте завдання:


7. Домашнє завдання:
 - с. 227 - 242 повторити
 - дати характеристику персонажу, який найбільше сподобався (усно)
 

Комментариев нет:

Отправить комментарий