Матеріали до вивчення теми
Льюїс Керролл "Аліса в країні Див".
Особливості художньої мови твору
1. Гра «Так чи ні?»
Відповіді можна записати у зошит, сфотографувати та відправити для перевірки на пошту: veronika.nikanoria@gmail.com)
1. У казці автор критикує Англію «вікторіанської» доби.
2.
Аліса потрапила в
Країну Див через кроликову нору.
3.
Озеро сліз наплакала
Миша.
4.
Збільшувалась і
зменшувалась Аліса, коли їла бутерброд.
5.
Дитина перетворилась
у кролика.
6.
Садівники
перефарбовували білі троянди на жовті.
7.
Королева страчувала
підлеглих, стинаючи голови.
8.
У Королеви грали в
крокет.
9.
Під час гри за м»ячів
були хом»ячки.
10.
У Королеви украли
пиріжки.
11.
Аліса не боялась
Королеву.
12.
Аліса побувала у Країні
Див під час перегляду 5-Є класу.
13.
Аліса побувала у
Країні Див, коли спала.
14. Автор присвятив свій твір трьом братикам.
2. Словникова робота. (запис у зошиті)
Абракадабра - будь-яке незрозуміле слово або набір слів, позбавлений значення.
Абсурд - те, що суперечить здоровому глузду; незвичайний, дивний випадок або
явище, яке не має сенсу.
Каламбур - літературний прийом, використання в одному тексті різних значень одного
слова або різних слів (словосполучень), схожих за звучанням.
Нісенітниця - щось безглузде, нерозумне, без усякого змісту; дурниця.

Фігурні вірші або графічні вірші, також типографіка і каліграфія — різновид поетичної типографіки, вірші, в яких графічний малюнок рядків
або виділених в рядках букв, складається в зображенні якоїсь фігури або
предмета(монограма, ромб та ін.), тобто, слова віршів утворюють малюнок.


3. Прочитайте крилаті вислови з твору
Фрази з дитинства, сенс яких ми розуміємо, лише
подорослішавши…
1. Треба бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись
потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше !
2. У всьому є своя мораль, потрібно тільки вміти її знайти.
3. – Не можна повірити в неможливе!
– Просто у тебе мало досвіду, – зауважила Королева. – У твоєму віці я приділяла цьому півгодини щодня! В інші дні я встигала повірити в десяток неможливостей до сніданку!
– Просто у тебе мало досвіду, – зауважила Королева. – У твоєму віці я приділяла цьому півгодини щодня! В інші дні я встигала повірити в десяток неможливостей до сніданку!
4. Знаєш, одна з найсерйозніших втрат в битві – це втрата голови .
5. Завтра ніколи не буває сьогодні! Хіба можна прокинутися вранці і сказати:
“Ну ось, зараз нарешті завтра”?
6. Мало хто знаходить вихід, деякі не бачать його, навіть якщо знайдуть, а
багато хто навіть не шукають.
7.
– Серйозне ставлення
до чого б то не було в цьому світі є фатальною помилкою.
– А життя – це серйозно?
– О, так, життя – це серйозно! Але не дуже…
– А життя – це серйозно?
– О, так, життя – це серйозно! Але не дуже…
8. Бачила я таку нісенітницю, в порівнянні з якою ця нісенітниця – тлумачний
словник!
9. Кращий спосіб пояснити – це самому зробити.
10. Якби кожна людина займалася своєю справою, Земля б крутилася швидше.
11. – Не сумуй, – сказала Алісa. – Рано чи пізно все
стане зрозуміло, все стане на свої місця і вишикується в єдину красиву схему,
як мережива. Стане зрозуміло, навіщо все було потрібно, тому що все буде
правильно.
12. Подумати тільки, що через якийсь речі можна так зменшитися, що
перетворитися в ніщо .
13. Як вона не намагалася, вона не могла знайти тут ні тіні сенсу, хоча всі
слова були їй абсолютно зрозумілі.
14. Робити їй було абсолютно нічого, а сидіти без діла, самі знаєте, справа
нелегка.
15. Я ось зараз, наприклад, дві години впадала у відчай … з варенням і солодкими булочками.
16. Якщо в голові порожньо, на жаль, найбільше відчуття гумору вас не врятує.
17. – Що ти хочеш?
– Я хочу вбити час.
– Час дуже не любить, коли його вбивають.
– Я хочу вбити час.
– Час дуже не любить, коли його вбивають.
18. Просто не знаю, хто я зараз така. Ні, я, звичайно, приблизно знаю, хто така
я була вранці, коли встала, але з тих пір я весь час то така, то сяка – словом,
якась не така.
19. Вона завжди давала собі хороші поради, хоч слідувала їм нечасто.
20. – А де я можу знайти кого-небудь нормального?
– Ніде, – відповів Кіт, – нормальних не буває. Адже всі такі різні і несхожі. І це, по-моєму, нормально.
– Ніде, – відповів Кіт, – нормальних не буває. Адже всі такі різні і несхожі. І це, по-моєму, нормально.
21. – А що це за звуки, он там? – Запитала Аліса, кивнувши на досить затишні
зарості якоїсь симпатичної рослинності на краю саду.
– А це чудеса, – байдуже пояснив Чеширський Кіт.
– І .. І що ж вони там роблять? – Поцікавилася дівчинка, неминуче червоніючи.
– Як і належить, – Кіт позіхнув. – Трапляються …
– А це чудеса, – байдуже пояснив Чеширський Кіт.
– І .. І що ж вони там роблять? – Поцікавилася дівчинка, неминуче червоніючи.
– Як і належить, – Кіт позіхнув. – Трапляються …
22.
Якби це було так, це
б ще нічого. Якби, звичайно, воно так і було. Але так як це не так, так воно і
не так. Така
логіка речей.
23. Від гірчиці –
засмучуються, від цибулі – лукавлять, від вина – виняться, а від здоби –
добрішають. Як шкода, що про це ніхто не знає … Все було б так просто. Їли б здобу – і добрішали!
24. Все, що сказано три рази, стає істиною.
25. Ніколи не вважай себе не таким, яким тебе не вважають інші, і тоді інші не
визнають тебе не таким, яким ти хотів би їм здаватися.
26. Десять ночей в десять разів тепліші, ніж одна. І в десять разів холодніші.
27. – Скажіть, будь ласка, куди мені звідси йти?
– А куди ти хочеш потрапити? – Відповів Кіт.
– Мені все одно … – сказала Аліса.
– Тоді все одно, куди і йти, – зауважив Кіт.
– А куди ти хочеш потрапити? – Відповів Кіт.
– Мені все одно … – сказала Аліса.
– Тоді все одно, куди і йти, – зауважив Кіт.
28. План, що й казати, був чудовий: простий і ясний, краще не придумати.
Недолік у нього був тільки один: було зовсім невідомо, як привести його у
виконання.
Якщо в світі все
безглуздо, – сказала Аліса, – що заважає вигадати якийсь сенс?
4. Домашнє завдання:
с.204 - 219 повторити,
інд.
завд. : М. Цвєтаєва, життя та творчість.
Виконайте тестове завдання:
Код доступу 282017
Комментариев нет:
Отправить комментарий