5кл.З.Л.19.05.2020 МААР 2

Матеріал до вивчення теми

Пауль Маар  "Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу". Яскравість художнього світу твору.
Книга «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в ...  
1. Актуалізація опорних знань
Пауль Маар "Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається ...
Літературний диктант (пошта veronika.nikanoria@gmail.com
1.Література, до якої належить творчість Пауля Маара?
2.Де провів дитячі роки письменник?
3.Який талант мав П. Маар?
4.Ким працював цей відомий дитячий письменник?
5.Чим уже майже сорок  років він займається?
6.Які захоплення має П.Маар?
7.Творами яких письменник він захоплювався?
8.Як називається перша книжка для дітей, написана автором у 1976 році?
9.Хто зробив ілюстрації до неї?
10.Скількома мовами перекладені книжки П.Маара?
11.Якими преміями нагороджено автора?…
12.Що свідчить про надзвичайну популярність та значення творчості П.Маара? … 
Пауль Маар " Машина для здійснення бажань" - Сайт shewhenko!
2.  Робота з текстом
Завдання 1. «Уважний читач» (відповіді запишіть у зошит)
1.    Сині цятки на обличчі головного героя, які виконують усі бажання
2.    Дерево, яке виросло на кухні пані Моркван
3.    Друге ім’я головного героя
4.    Господиня будинку, де мешкали герої
5.    Друг батька
6.    Колір волосся головного героя
7.    Ім’я батька головного героя
Машина для здійснення бажань , або Суботик повертається в суботу ...
3.  На допомогу учням:
1.      Звідки і коли приходить Суботик і чому має таке ім’я? 
(Суботик приходить у суботу, якщо тиждень почнеться сонячною неділею, по неділі буде понеділок, а тоді вівторок з Вівторакусом, середа саме серед тижня, четвер з грозою і чотирикратним громом, а п’ятниця виявиться вільним днем)
2.      Яким ви уявляєте Суботика? Що незвичного в його зовнішності та поведінці? 
(Суботик - миле й кумедне створіння у водолазному костюмі і з хоботцем замість носика, яке грає у футбол сирними кулями, залюбки з’їдає комірці і віконні ручки та здійснює найнеймовірніиіі бажання. Уявний друг, про якого мріють і діти, і дорослі. Ця дивна істота повсякчас дивує всіх своєю винахідливістю, змінює життя і характери оточуючих людей)
3.      Розкажіть про життя пана Пляшкера до появи Суботика. Як змінює його Суботик? 
(Життя пана Пляшкера минало нудно й одноманітно, а головне, він усіх і всього боявся: свого начальника, квартирну господиню, у якої винаймав кімнату. Панові Пляшкеру поталанило, бо саме його Суботик зве своїм татусем і на задоволення його примх віддає найбільше своє багатство - дивовижні сині цятки, які здатні виконати будь-яке бажання, якщо його правильно сформулювати)
4.      Скільки днів Суботик гостює у пана Пляшкера? 
(Сім днів: від суботи до суботи)
5.      В яких епізодах проявилися дитяча безпосередність Суботика?
 (Обирає замість одягу водолазний костюм; у магазині просить називати себе королем, бо запобігливий продавець назвав клієнта  королем; рве костюми для примірки після дозволу дихати; розігрує начальника Пляшкера з годинником; відвідує школу; їсть пісочні бабки на дитячому майданчику, виконує будь-яке бажання, якщо попросити)
6.      Які пригоди трапляються з паном Пляшкером і Суботиком?
 (Переполох в універмазі, винахід машини, що доставляє сосиски; розіграш начальника, який змушує рахувати без лічильної машинки; сніговий буревій у квартирі; квартирна господиня зі злими помислами раптом починає висловлювати протилежні думки)
7.      Яке основне захоплення Суботика? Які вірші він складає? 
(Суботик складає смішні вірші, в яких щиро і безпосередньо висловлює свої почуття, передає настрій, власне ставлення до подій чи людей, уміє підбадьорити. У школі він вчить дітей, перетворюючи урок на захопливу гру)
суботик
8.      Які поради дає Суботик Пляшкеру? 
(Дорослих, може, і треба слухатися, але не всіх, а в житті пана Пляшкера чимало поганих дорослих: зла квартирна хазяйка, учитель, запобігливий продавець. І Суботик сам знає це: адже він - чарівна істота. Він залишається незрозумілим для тих дорослих, які вважають, що порядок і дисципліна - це єдиний порятунок від негараздів, і жити треба спокійно і розмірено. Суботик, навпаки, вірить у те, що в житті головне - радість та інтерес. На відміну від Карлсона, двоюрідним братом якого він по суті є, Суботик пустує цілком невинно і необразливо. Його витівки не завдають нікому прикрощів, усі лишень сміються з них. Спілкування із Суботиком пішло на користь пану Пляшкеру: він став активним, в очах засвітився оптимізм, прокинулося почуття самоповаги, з’явилися сили протистояти безглуздю і на хабству)
9.      Чи допоміг Суботик змінити життя «таткові»? 
(Суботик допоміг зрозуміти пану Пляшкеру і читачам, що здійснення мрій та бажань залежить від самої людини, від того, як вона сприймає світ, як ставиться до людей. Справжнє диво твориться не за допомогою синіх цяток чарівної істоти, а силою уяви, вірою в незвичайне, дитячою безпосередністю, гумором, грою, щирістю).
10.    Яке останнє бажання пана Пляшкера виконує Суботик? Чому машина не може здійснити жодного бажання?
11.    Доведіть, що сміх - головна складова повісті-казки Пауля Маара.
 (Вустами своїх героїв автор говорить, що сміх може впоратися з будь-якими неприємностями, допомогти в будь-якому горі, врятувати від будь-яких негараздів. Якби не Суботик, усім навколо було б самотньо і бентежно, а пан Пляигкер і зовсім би з’їхав з глузду від туги)
12.    Чи повернеться Суботик? 
(Повернеться до тих, хто ще вміє загадувати бажання і усміхатися!)
5. Переказ ключових моментів казки за ілюстраціями.
1.      Пан Пляшкер зустрічається із Суботиком.
2.      Пан Пляшкер із Суботиком прийшли за покупками в універмаг.
3.      Суботик відвідує школу.
4.      Суботик виконує останнє бажання татка.
6. Вибірковий диктант «Риси характеру Суботика»:
випишіть лише риси, притаманні головному герою повісті.
Винахідливість, життєрадісність, дитяча безпосередність, розсудливість, доброта, сміливість, безкорисливість, наївність, нахабність, відповідальність, жорстокість, хоробрість, жадібність, готовність прийти на допомогу, щирість, чесність, байдужість, підступність, зрадливість, скромність, кмітливість, рішучість, волелюбність, вірність дружбі, жага пригод.
4. Подивіться відео:
5. Матеріал для повторення:
Код доступу 9562161
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
6.  Домашнє завдання:
 - с. 246 - 249 повторити,
 - с. 249 - 253 опрацювати усно,
 - підготуватись до Т.О. (с. 252)
 - виконайте завдання:
Код доступу 7278349
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua





Комментариев нет:

Отправить комментарий